Thursday, September 15, 2011

:.Perli ala-ala sweet gitu.:

Hai.

Seperti dalam Sitcom OH! yeah.. Ada segmen tentang budaya sindir menyindir atau sama erti dengan tajuk entry ni iaitu PERLI. hehe. Bagi aku, perli ni lagi best dari straight to the point gitu. Kalo nk straight to the point tu bole mengundang pergaduhan kan. kalo perli ade la terselit gurauan siket2 tapi kalo perli kat owg yg MASUK TINGE KANAN TAPI KELUAR TINGE KIRI. Tak berkesan pun. so WAJIB straight to the point. hahaha, bak kate orang tue, bagai mencurah air ke daun keladi. hehe.

Baru -baru ade la gak kene penangan PERLI tapi perli ala-ala sweet dari Abg Engineer kt sini. Al kesahnya... Ruang meja die sangat la besar dan aku ade MEGA PROJECT (kononnye) from accountant, dan memerlukan ruang yang besar. so memandangkan En Engineer ni slalu mengulor buat keje luar, jadi pinjam la sekejap ruangnye.. (meja die pon). After raye, keja tu pon 80% siap dan hanya memerlukan sikit touch up2 jek, jadi aku buat la keja kat tempat aku. Tapi aku tumpangkan jugak satu kotak kat tempat die.

Pada suatu hari, die mengunakan ruang yang aku gunakan dulu untuk mewarna drawing die (eh, men colour2 lak).. tetibe die bertanya

Abg Engineer : Jannah, kotak ni da boleh alihkan x? (Lembut gile tanya)
Aku: Oh! dah! jap he.. (menuju ke arah beliau)
Abg Engineer : Eh, kalo belom siap ta pe la. Tanya je (muke mcm memerlukan ruang)
Aku: Tak pe la, abg da marah, owg alihkan la. (muke buat2 ta kesah sambil tolak kotak tu ke tepi sikit tapi masih dalm ruang bilik die :D)
Abg Engineer: Tak marah la. Tak pe la.. letak la..
Aku: owg letak cini bole?

(ruang selepas pengalihan kotak tu cukup untuk die buat keje)

Abg Engineer: Oke je.

Dan aku pun berlalu.

Dari jauh..

Abg Engineer: Hmm.. Jannah! Agak-agak TAHUN ni boleh alihkan tak? (jerit die dari tempat duduk die)

Aku pon, buat muke cm kerang busuk je la. dan berkata. "Ala, nanti owg alihkan lah!"

-.-"

So, sweet kan cara die perli . hehehe. tapi kotak tu masih di situ. hehehe.



kalo nk buat keja berdua, ta gado ta sah. tapi yg best "oh cmtu eh, ha ok la, ta kesah la, ikot jannah, mana yg senang" tu yg best tu. :p Tak payah nk lawan mulot bagai.

2 comments:

  1. hahaha...so sweet la ABG ENGINEER ngn KAK JANNAH ni....=D

    ReplyDelete
  2. Hui, Bahaya statement awak ni.. nati amani tetibe boleh bercakap kang. hakhakhak

    ReplyDelete