Wednesday, November 24, 2010

.: Hati tersentuh bile isu "kegemukan" :.

Assalammualaikum wbt


Hai peeps. >.< . korang tau tak yg aku sgt2 suke bercerita! suke stori mori ngan kwn2. hehe. Tapi bole ke kalo owg kate aku ni kaki gossip? hmmm... xoxo. ta kesa. >.< Btw, nk stori, pg td aku breakfast ngan hsmate aku, elly kat rasah. Sedang2 enak menjamu selera, tetibe ternampak abg2 attendan Hospital * bukan ternampak la, da mereka makan kat situ smbil memekak minta perhatian * . Hospital mne xtau ,coz de 2 hspital kt citu. Tak sempat nk tanye lak.. ngee. Then tetibe aku teringat time aku derma darah.


Masa tu aku blaja lagi kt Kolej Matrikulasi Kedah, nk dijadikan cite hospital Alor Setar datang buat Kempen Derma Darah kt kolej aku tu. Aku mmg xheran la, tak de la beriya nk derma kan. Tapi kawan aku, *meh sini mention nama siket - Norul Hidayah Binti Hassan * beriya2 la nk derma, tapi xbole coz die ada migrain. Kot2 pengsan cane?, da la suke pengsan kt kuliah. hak hak hak -.-". entah cmane aku dicabar suh derma.. oh mak aii... jarum bosa kot tu poit! tapi aku ta nak kalah tu.. aku pun g la menjalani proses2 kelayakan nk menderma, *dlm hati, minta2 la xbole...* tapi.... TAHNIAH! anda berjaya! oke Fine, tawakal je. -.-"

Uiiit.. sakit la juga... tapi aku tak nanges tau! hehehe . alhamdulillah la time tu tekanan darah aku memang tinggi, agak laju la darah tu penuh 1 beg. Xde la lama penderitaan aku menahan sakit, yg tak bole blah nya si Norul tu duk sebelah aku bg support mcm aku nk bersalin lak. adoi... * Katenye nk bg support..padahal nk monteng kuliah, ingat aku tak tau! >.< Ahaha *  

aku,nisa,norul
-matrix life-
* huduhnye aku *

Kemudian, da derma tu, aku dapat sijil tau. *bangga ni* dan dapat roti dan air kotak. >.< pahtu kitaowg terus balik bilik, tak masuk kuliah pun. hak hak hak. Aku pun merehatkan diri n men msg2 ngan boypren yg tgh mendengar kuliah time tu *pdn muke*. Tetibe my boy aku ni ckp, bile derma, nafsu mkn akan bertambah dan aku akn jadi gemok. WHAT?! *xpression that time* Aku pun caye la.. hah Hambek menanges aku time tu. Aku nanges2 sampai hsmate roomate aku balik. Dorang pun pujuk2 aku, aku nanges lagi!. Pahtu nanges2lagi sampai la kwn aku bernama Nurul Aiin Mohd Shariff brain wash aku. Kekeke. Tetibe tacing sbb takot gemok, padahal da tembam da pun time tu. Aku pun tak paham. Hahaha. * lawak.lawak *


 
sekian terima kasih
jumpe lagi.

No comments:

Post a Comment