Monday, November 22, 2010

.: Pabila Gunung Tampin Ditawan.... :.

Assalammualaikum wbt

Hai.Hai.Hai... 21 November 2010,Pukul 6am ... Lagu satisfaction from Bennybenassi memecah gegendang telinga aku bersama note "Hiking" mengejot kan aku dri tidur. Chewah! Ayat berbunga2 xbole blah kau! *kalo note "keje" xde mknenye ko heran kn jannah!* Dengan segeranya aku bgun dan mula memasak ayam masak merah tok bekalan. Punye la semangat,,aku siap msg candidates yg terlibat pg tu. hehehe.kononnye nk gerak on time la kul 8 kan. huh! *angan2 je la* Kul 7.45 am aku mula bertolak dari rumah ku syurga ku menuju tempat pertemuan, rumah En Ferdaus, tapi sebelum itu, aku kene menjemput ms Adila and ms Iema.

                                       Dieyla                                   Iema

Dila siap bwk beg Balik Kampung,, dil,awk nk g mno tuu??  hihihi Mizz iema lak, awak nk g mne lak? compius ni, baju cm g aerobik klas, sua cm nk g pasar mlm, beg cm nk g hiking, kasot???????? hik hik hik. multipurpose la kasot awk. >.< nk pinjam bole x iema?? nk bwt g senam Tai chi. LOL!

Around 8.35am, we'll pun mula la mendaki Gunung Tampin yg xberape nk tinggi tu. Yippie!yippie!yippie! Pertama kali ni g walaupun da 22 tahun aku tinggal kat Tampin tuh. Dan last aku buat xtvt ni time aku Matrik, aku daki bukit larut,perak *Pacat besar2 byk kt sane!,,dun like.dun like.*. Nasib bek kt sini xde coz kitaowg xsampai pun puncak! ahaha

Setibenya kami di Check point yg pertama *byk la ko nye chckpoint!*

Parcheek Mooda yg GEMOK + Bucet! da xlarat, peluh die berbaldi2. 
*Xpayah la nk cover perot weh!*

Saye yg comel. hik hik hik mekaceh kt dila coz melayan aku tyme berehat. Ahahaha.

me n iema >.<

lepas semua lelah, kami pun bertolak kembali menuju ke checkpoint yg kedua. *so exciting!* Tapi, xsampai  15 minit da sampai Checkpoint 2. -.-" Tak terbakar lemak tepu aku. Aih!

Loving each Other. >.< rindu lak lagi 3 kwn time skulah dulu. :'(

Haha. Gediwx!Gediwx!

Selepas checkpoint kedua ni, keadaan makin curam, so, we'll decide nk turun je. Da malas! hahaha, coz mood nk mandi lak da berkobar2. Hehehehe.
Turun tyme. *fer, napak sgt ko da xlarat. ahaha*

kdg2 kat sini pon bole.>.<

Aktiviti yg kedua! Mandi di kolam Renang Hutan Lipur Tampin! Yippie! yippie!. sebenarnya,,ini la tujuan utama kami. Mandi manda di kolam Renang Hutan Lipur Tampin ni. Air dtg dri air gunung. Hehe. Sejuk x sejuk sgt la. 

cantek kan, mcm swimming pool xclusive lak, tapi background hutan la plak. hahaha. kantoi. Nk masok kene bayar RM 2.00 utk dewasa and RM 1.00 utk kanak-kanak. Hmm.. agak berbaloi. Hehe. ada 2 kolam, lagi 2 sedang diusahakan. 

alahai, somelnya saya. Kekeke. 

>.<
me n dieyla. 

Hero Remaja Magga. Berminat? sile hubungi bapak hayam. Kod. TT,, hahaha

Bajet six pack! Padahal 1 pack jek. Blah la.


keke. kateknya awak jannah. Ahaha

Da penat Mandi, lunch Tyme! *my fav part!*

Monster terlepas!

Duyung terdampar yg kelaparan.
kekeke

Lepas makan kami sambung mandi, chit chat together tntg p'kmbagan masing2, luahan ati dan perasaan sampai la pukul 12. Itupun sbb da de 'berok2' yg buat kolam tu mereka yg punya. aish.. mengacau ketenteraman betol. Selesai sudah Aktiviti yg dirancang selama seminggu dengan jayanya. Alhamdulillah! Seronok dapat kluar sesama,, hope next tyme kite dapat bersama lagi n bersama 3 lagi kwn! Cm reunion pun de gak. Hahaha. Luv you all!




sekian terima kasih
jumpe lagi. 

1 comment: