Tuesday, November 2, 2010

:: kereta kecil ku berbunyi.. Pon.Pon.::

Assalammualaikum wbt.

Hai. Sob3. jumpe lagi Sob3 kita kt sini Sob3.... nape aku asyik Sob3?? sebab aku tengah sedih.. bukan nk gedixs2.. tapi ia kenyataan. hmmm siket tuh ade la nk mengedixs. hahah. ala bukan slalu meh. *ye ke?* Sob3.. korang nk tau x pe yg da terjadi kat aku arini...sob3.? Sob3.. kereta kecil kebanggaan aku,, skylineCIL rosak.. gear box rosak bak secara detail nya. Sob3. Aku dapat rasa bahawanya kereta kecil aku tuh terkejot coz smlam die bwk bos aku g jenjalan sekitar town seremban. kan?kan?kan? ha.. logik la tuh..

So, harini aku g keja dengan menaiki SkylineCIL dengan menggunakan gear 3.* Ha, po la goman eh..somput dibuek eh.. da la opis den bwh bukit. ha, nk blik nanti cmno? * Then dalam kul 10 lebih, aku pon pegi la jumpe Dr. Atam kat taman tasik. walaweh... banyak traffic light kau. jonuh la aku men2 ngan minyak... sob3. sedeh aku. Dr. Atam pun check la ngan tonggeng tebalik eh.*aku berharap xde la benda nk kene ganti.. bia repair jek.* kemudian Dr. Atam mengatakan "dik gear box problem la." Da tuh nk buat cane, kalo xde keta ni, tak pat aku g keje dan bekerja. Nak tak nak, ganti la yang baru.. RM500 kau melayang... Sob3...sob3... lagi menyodeh kan.. owg yg mensupply gear box tuh g jenjalan kek puchong nuh. HAH! kono la tunggu jap.


SkylineCIL setelah dibogel kan. Malu.malu.malu. Engin diangkat supaya bole keluarkan gear box. patot la time Dr. Atam check tadi die tonggeng tebalik. Kekeke *aku baru tahu la gear box tuh duk kat cituh. mane penah tengok. Tulang gear box aku penah la tgok.. ha,, supe.supe.*. Seseorg bertanya pada ku, "bape lama xcuci enjin ni?"... ERK... >.<


Gear Box berjaya dikeluarkan. Serupa tak dengan tulang gear Box? same kan? ngee..


kemudian, Gear Box di tebarai kan.. hahaha.


wa, kusyuk aku tgok Dr. Atam meng'repair' keta aku. >.< 

Pada mulanya, aku nk je tunggu sampai keta aku siap sebab tak nak menyusahkan kawan aku nak mengambil aku kat bengkel *aku malas nk guide jalan..susa* tapi Dr. Atam yg xsanggup melihat gelagat aku kebosanan dengan mencuci enjin menggunakan span dan skrewdriver telah menawar kan diri untuk menghantar aku balik rumah. *cis.cis.cis. atam kate die ade pekerja baru* Aku buang kerak2 pasir kat enjin tu je. *Hehehe.. teroknya ko jaga kete kan jannah!*

Malam ni baru siap itu skylineCIL
P/s bwt SkylineCIL: kalo aku nak bli keta baru, aku TAKKAN jual ko! nanti xde sape nk menyusahkan aku. >.<
sekian terima kasih
jumpe lagi. 
Ahahaha





3 comments:

  1. giler la....gear box rosak jgn memain wo....mhl....

    ReplyDelete
  2. weyh...kereta kecil dah kne skodeng..
    hahaha

    ReplyDelete
  3. Fer: tragic kan kesah aku?
    su: pe skodeng2 neh. buta kang biji mato ko. hahaha

    ReplyDelete